Shopping maniacs

Lördag 18 juli av Pappsen

Vi är som sagt var framme i San Francisco, och så här glada blev knoddarna när dom doppade tårna i Stilla Havet igår.



Stilla havet är det ju inte så ofta man ser, så det kräver en grundlig undersökning ;)



Idag är det shop-till-you-drop som står på programmet. Jag är redan uttråkade efter en affär så jag tar igen mig på ett fik som var vänliga nog att ha gratis nätverk. Tur att jag bestämde mig för att släpa på datorn idag. Jag har köpt lite T-shirts och ska bättre på jeans förådet, men eftersom att jag är en trogen Levis kund går det rätt fort ;)

Dottern har däremot en lång lista på olika affärer och allt som ska shoppas. Vår camping ligger inte direkt super för att ta sig till stan med komunala medel utan vi använder deras buss. Så återresan är bestämd till 9 ikväll, dom hade en extra tur vid 10 också, men det har jag inte berättat för någon!

Tänkte börja att sammanfatta en del avresan medans jag kommer ihåg det.

Att resa från öst till väst har varit helt rätt för vår familj med tonåringar som gärna är uppe länge på kvällen och sover länge på mornarna, Eftersom att vi har paserat fyra tidszoner på vägen så har vi kompenserat för dygnsförskjutningen. Det börjar märkas nu när vi varit i samma zon i mer än en vecka, tiden vi börjar bli klara att åka blir senare och senare. Men så har vi haft det lugnt på slutet också.

Vår tidsplan var minst sagt vag när vi startade, vi försökte räkna lite dagar hit och dit men det är jobbigt att planera ;) Hur som helst blev det så att vi har haft väldigt gott om tid på slutet så att vi inte har behövt känna någon stress att behöva bränna massa mil nu på slutet. De enda campingarna vi har bokat i förväg, typ en vecka, är runt 4th of July som är en stor camping helg och här i San Francisco. Annars har vi uteslutande kört direkt till den camping vi har sett ut någon gång på eftermiddagen och det var bara i Yosemite som det var fullt, även om det också löste sig utan några större problem. Kan tänka mig att 4th of July är trängre om det inte som i år är en lördag utan istället blir en långhelg.

Dom dagar vi "bara" kört bil har sträckan inte varit längre än 350 - 400 miles, vilket är lika många minuter i motorvägsfart 60 mph. Man får oftast köra uppåt 75 mph (120 km/h) men 60 känns ganska lagom speciellt om det blåser. Längsta dan var 550 miles över öknen då vi lyckades komma iväg tidigt för att slippa hettan som uteblev den dan.

Storleken på bilen, 29 fot, 9m, lite kortare än en buss, när jag körde buss var dom 12 m tror dom är längre idag. Känns helt lagom, finns plats att dra sig undan ett tag, inte stor på amerikanska campingar (i Italien hade den varit grotesk men det är en annan historia). När jag tycker att den känns stor i stan så brukar jag tänka "Hade du regerat om du såg en buss här, nej dåså vad gnäller du om?". Parkeringsplatserna på affärscentrum är aldrig något problem, den får utan problem plats över två rutor och på turist atraktionerna finns det alltid speciell RV parking (Recreational Vehicle).

Hälsningar från oss alla till er alla! (Ni får gärna hälsa tillbaka)

Allmänt | |
#1 - - Katinka:

Hej

Det är bra att allt har gått väl för er over there.

Roligt att kunna följa med er på resan. Välkomna hem. Jag har semester nu och har varit en sväng till Bohuslän och gästat, vanligt svenskt sommar väder 10 - 28 grader varmt. Resten av ledigheten är jag i stugan.

Kram

Katinka

Mamma hälsar och tackar för blommorna.

#2 - - Erik:

Hej



Glad att allt resande har gått så bra och att ni verkar nöjda. Ser fram emot att höra från er när ni kommer hem Många hälsningar från Växjö

Upp